mandag den 18. februar 2008

Formand for KK-klubben.

Da jeg for godt 14 dages siden valgte egenhændigt at banke mit hovede ind i et skab - med hjernerystelse til følge - blev jeg automatisk formand for KK-klubben.

Medlemmer af KK-klubben kommer ofte galt af sted. Vi slår os, falder, spilder osv. KK-klubben står derfor for klumre-klubben. Hvorfor det ikke bare er med et enkelt K står hen i det uvisse, men som Alice siger: ”Ikke engang det kan vi finde ud af”. Medlemmerne kaldes KK’ere og når vi kommer galt af sted har vi lavet en KK’er.

KK-klubbens medlemmer er Alice, Gunna og undertegnede – Helle står dog stærkt til et medlemskab efter hun smadrede en kande på den restaurant, hvor vi spiste julefrokost. Alice har hidtil været formand efter et cykeluheld sidste år.

Min værste KK’er til dato var, da jeg for mange år siden fik fingeren i klemme i døren til vores vaskemaskine (dengang de blev åbnet manuelt). Det gjorde sindssygt ondt og jeg kunne ikke komme fri ved egen hjælp. Min kæreste prøvede at hjælpe, men det er åbenbart svært når man samtidig er ved at omkomme af grin.

Jeg har kigget i en liste over forskellige fobier, men ”vaskemaskinefobi” er åbenbart ikke så ofte forekommende som man skulle tro.

Der var ellers mange fobier at vælge imellem. Personligt faldt jeg pladask for følgende:

Arachibutyrofobi = angst for peanutbutter, som sætter sig i ganen.
Som det måske kan forstås af ovenstående, er det af gode grunde ikke blevet til så meget med "23 ting" på det sidste.

8 kommentarer:

Jeanette sagde ...

Godt at du kom stærkt igen! Og det var dog den skønneste fobi, den med peanutbutter i ganen. Jeg så engang en plakat med alverdens fobier - var tæt på at købe den. Tænk hvad man kunne ringe ind til sit arbejde og fortælle af røverhistorier!

Tina Grimstrup sagde ...

Kan der blive plads til een mere i klubben?
Efter en ordentlig omgang influ her for nylig kunne jeg ikke holde op med at hoste og var ved at hoste alle væk hjemme og i Ry. Kontaktede lægen og fik hende til at give mig en recept på hostesaft. Ilede på apoteket for at hente væsken, som osse indeholdt morfin og alkohol, for nu skulle den hoste eddermame væk. Vel hjemme med saften til 111 kr. pr flaske var det første jeg gjorde - at tabe den på køkkengulvet!!

Bente sagde ...

Kan også lige bidrag med et par kk'er:

Kort efter fødslen af mit første barn bankede jeg hovedet ind i et godt, solidt hjemmebygget puslebord (hvorunder vaskemaskinen stod) og fik et blåt øje. Skulle kort efter til efterfødselkontrol hos lægen - og sagde ikke noget til lægen om, hvordan jeg havde fået det blå øje. Så måske har han tænkt sit om min uskyldige mand, der sad i venteværelset!

Engang skar jeg mig selv i kinden med en meget stor køkkenkniv: Jeg skulle dele et kæmpe hvidkålshoved i to - det havde jeg så ikke ikke kræfter til og kom til at tænke på én, der flækker brænde, løftede hvidkålshovedet med kniven for at banke det ned i bordet. Der skete så desværre det, at hvidkålet smuttede af kniven, og kniven bankede ind i min kind! Det var lidt svært at forklare sammenhængen på skadestuen uden at komme til at grine!

Jeanette sagde ...

kort ide og uden KK-relevans (som ellers er noget videre interessant, ha ha..) kunne du ikke lægge lillens og din miniby ud på bloggen? Når vi nu alligevel er her :-D

Tina sagde ...

Tina - desværre. KK'ere skal have arbejdsplads i Hørning. Er I nok til at starte en klub i Ry eller er det mon kun dig?

Tigeren - især hvidkålshistorien er fantastisk. Jeg kan lige se dig for mig - i samuraikostume og det hele.

Jeanette - De kommer helt sikkert på så snart jeg får tid.

Gunna sagde ...

Ja, man kan da komme galt af sted på de mest fantastiske og raffinerede måder...

For nogen tid siden var jeg i Føtex for at finde en uspecificeret "bodylotion der lugter godt" som en af min kære kolleger havde ønsket sig. Da jeg ville snuse til den, gav jeg flasken et ordentligt tryk-16...For to sekunder efter at stå med næsen fuld af creme...
Det første jeg gjorde var naturligvis at skynde mig at kigge efter, om nogen havde set mig.
Det var der heldigvis ikke,- og cremen duftede i øvrigt super!!

Men jeg er jo også medlem af KK klubben....

Anonym sagde ...

Jeg vil meget gerne rekvirere indmeldelsesblanket til KK -klubben. Hvordan forholder det sig med når man, så at sige er, klodset på andres vegne? Medlemsskab på særlige betingelser?
Jeg garanterer, at jeg kan vedlægge mange anbefalinger/udtalelser fra vidner/ofre om nødvendigt.

Anonym sagde ...

Domænet http://kkk.dk/ er stadig ledig! Måske lidt signalforvirring. Men en mulighed?
Men ellers er det mere direkte klumreklubben.dk stadig ledigt.
Nævner det bare som en mulighed!